تجارت آنلاین

ساخت وبلاگ

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر در کشور سالانه بین 1.5 تا 2.5 درصد میزان تقاضا برای آب شرب افزایش پیدا می‌کند که این مساله نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت مدون است.

حمیدرضا جانباز با بیان این‌که تمام برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های ما براساس همین مساله صورت می‌گیرد، اظهار کرد: ما باید تجهیزاتی را آماده به کار داشته باشیم که بتواند سالانه معادل 1.5 تا 2.5 درصد رشد تقاضای آب شرب را پاسخگو باشد.

به گفته وی، اجرای طرح‌های انتقال آب، مدیریت مصرف، مدیریت تقاضا و مدیریت تامین آب شاخص‌هایی برای این مساله هستند که تاکنون نیز اقدامات زیادی در این زمینه‌ها صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که در حال حاضر توزیع منابع آب در کشور به صورت ناموزون است، تاکید کرد: این مساله موجب شده که کار تامین آب با مشکلاتی روبه‌رو باشد، چرا که در برخی نقاط به شدت دچار کمبود منبع هستیم.

جانباز ادامه داد: با توجه به این‌که در برخی مناطق سهم آب شرب بسیار کمتر از میزان نیاز است، لذا مشکلاتی در حوزه تامین آب به وجود می‌آید.

وی با بیان این‌که کلانشهر‌هایی مانند تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و البرز مصداق این مساله هستند، بیان کرد: برای حل این مشکل خطوط انتقال طولانی را تحت عنوان طرح‌های آبرسانی به وجود آورده‌ایم.

به گفته مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تامین لوله‌های مورد نیاز آبرسانی یکی از موضوع‌های مورد بحث است به‌طوری که باید قبل از استقرار جمعیت متقاضی آب بتوانیم زیرساخت‌های تامین آب را ایجاد کنیم.

جانباز در پاسخ به این سوال که آیا ارتقاء بهره‌وری در بخش کشاورزی می‌تواند جایگزین رشد تقاضای آب شرب باشد، اظهار کرد: قاعدتا در مکان‌هایی که ما از سفره مشترک استفاده می‌کنیم بهره‌وری در حوزه کشاورزی می‌تواند برای این مهم موثر باشد.

وی ادامه داد: این مساله به این معنا نیست که الزاما تمام سفره‌های ما و بخش کشاورزی مشترک باشد و این مساله به معنای این است که اگر آبی هم ذخیره شود، الزاما نمی‌تواند برای بخش شرب مناسب باشد.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 162 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:10

یک مقام سوئیفت گفت، ارتباط شبکه تراکنش های جهانی سوئیفت با تعدادی از بانک های ایرانی مجدداً وصل شده است و این بانک ها می توانند تراکنش های مالی بین المللی با بانک های خارجی را از سر بگیرند.

 اتصال مجدد بانک های ایرانی به سیستم سوئیفت پس از 4 سال، در هفته های اخیر در داخل ایران موضوع بحث های سیاسی شده بود.

برخی منتقدان دولت معترض بودند که ارتباط مجدد بانک ها با سوئیفت به اندازه کافی سریع برقرار نشده و توافق هسته ای منافع اقتصادی مورد انتظار را در پی نداشته است.

ایران تلاش دارد صادرات نفت خود را افزایش دهد تا سهم از دست رفته خود از بازار نفت را پس بگیرد.

به رغم لغو تحریم ها در ماه گذشته میلادی، تاکنون تنها 3 محموله نفتی از ایران به سمت اروپا بارگیری شده اند. تجار گفته اند، روند کند افزایش صادرات نفت ایران تا حدی ناشی از مشکلات سوئیفت بوده است.
یک تاجر نفتی در اروپا گفت: «هیچ کس نمی تواند حتی به یورو از طریق خطوط عادی به ایرانی ها پول پرداخت کند.»
 
وی افزود، پس از برقراری مجدد ارتباط با سوئیفت انتظار می رود مبادلات بانکی به صورت عادی از سر گرفته شود.

همزمان با تشدید تحریم ها علیه ایران، ارتباط بانک های ایرانی با شرکت سوئیفت مستقر در بلژیک در مارس 2012 قطع شده بود.

این سیستم برای انتقال پرداخت ها و اعتبارات اسنادی توسط بانک ها و موسسات مالی مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد و حذف ایران از این شبکه به توانایی بانک های این کشور برای انجام تجارت خارجی و نقل و انتقال پول آسیب زده بود.

انور اوزان، مدیر کشوری در شبکه سوئیفت گفت: «سوئیفت فرآیند سوار کردن این بانک ها روی شبکه را تکمیل کرده و می تواند تایید کند که آنها اکنون مجددا به سوئیفت متصل شده اند.»
«ما به کار با بقیه موسساتی که برای پیوستن مجدد به سوئیفت درخواست داده اند ادامه خواهیم داد تا از برقراری ارتباط مجدد آنها به صورت بدون مشکل اطمینان حاصل کنیم.»

اوزان نگفت که ارتباط کدام بانک های ایرانی با شبکه سوئیفت مجددا برقرار شده است.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 175 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:40

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح سه عامل تاثیرگذار در حذف و توقف عرضه کارتی بنزین، گفت: در صورت توقف عرضه کارتی بنزین اما گازوئیل کماکان با کارت در جایگاه‌ها توزیع خواهد شد.

سیدناصر سجادی درباره مهمترین عوامل تاثیر گذار در توقف عرضه کارتی و حذف کارت‌های هوشمند بنزین خودروها، گفت: پس از عرضه تک نرخی بنزین، رشد مصرف این فرآورده نفتی در کشور متوقف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد مصرف بنزین در کشور کمتر از دو درصد بوده است، تصریح کرد: از سوی دیگر، گزارش‌های استخراج شده از استان‌های مرزی حاکی از آن است که در تمامی استان‌های مرزی رشد مصرف بنزین به مراتب کمتر از دو درصد بوده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون با کاهش قیمت جهانی بنزین، عملا قاچاق این فرآورده نفتی متوقف شده است، اظهار داشت: به عبارت دیگر، هم اکنون هیچ گونه جاذبه و انگیزه اقتصادی برای قاچاق بنزین در کشور وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف عرضه کارتی بنزین مقابله با قاچاق بوده است، اظهارداشت: از این رو قاچاق بنزین متوقف شده است.

سجادی در ادامه از اصلاح قیمت بنزین به عنوان یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در عرضه کارتی بنزین در کشور یاد کرد و افزود: در طول حدود ۸ سال گذشته تاکنون قیمت بنزین از لیتری ۸۰ و ۱۰۰ تومان به یکهزار تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه در مجموع سه هدف بزرگ برای عرضه کارتی بنزین تعریف شده بود، گفت: مدیریت مصرف، اصلاح قیمت‌ها و مقابله با قاچاق سوخت سه هدف بزرگ اجرای این طرح به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول حدود ۸ سال گذشته تاکنون تمامی اهداف عرضه کارتی بنزین در کشور محقق شده است، تصریح کرد: از سوی دیگر، در شرایط فعلی با توجه به عرضه تک نرخی و حذف سهمیه‌ها، مردم عملا هیچ گونه انگیزه‌ای برای خرید بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی خود ندارند.

وی با اعلام اینکه براساس بررسی‌هایی که در سطح جایگاه‌های سوخت انجام شده هم اکنون اکثریت مردم برای خرید بنزین از کارت جایگاه‌داران به جای کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند، بیان کرد: از این رو ادامه عرضه کارتی دستاورد جدیدی ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه بر خلاف بنزین، عرضه کارتی گازوئیل در جایگاه‌های سوخت ادامه می‌یابد، یادآور شد: هم اکنون قیمت گازوئیل در کشور واقعی نشده است و کماکان جذابیت برای قاچاق گازوئیل وجود دارد.

سجادی در پاسخ به این پرسش مهر که آیا هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای راه اندازی سامانه هوشمند سوخت بازگشت داده شده است؟ توضیح داد: این هزینه در همان ۱۵ روز نخست اجرای طرح بازگشت داده شده و کاهش شدید واردات با وجود افزایش سالانه تعداد خودروها یکی از مهمترین دلایل بازگشت سرمایه با اجرای این طرح به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه اجرای طرح پاداش و جریمه برای استفاده و یا عدم استفاده از کارت هوشمند بنزین فعلا منتفی است، خاطرنشان کرد: با این وجود عرضه کارتی بنزین فعلا ادامه می یابد و برای توقف عرضه کارتی این فرآورده نفتی باید دولت مصوبات قانونی را صادر و ابلاغ کند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت اخیرا در نشستی خبری با بیان اینکه وزارت نفت به دنبال توقف عرضه کارتی بنزین است، گفته است: برای نهایی کردن این موضوع دنبال مذاکره با دولت هستیم.

منبع:مهر

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 175 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:40

در ماه دسامبر صادرات نفت عربستان با ۳ درصد کاهش به روزانه ۷.۵ میلیون بشکه افت کرد.

 براساس آمارهای رسمی ارائه شده از سوی JODI صادرات نفت عربستان سعودی در ماه دسامبر سال 2015 در مقایسه با ماه نوامبر 3 درصد کاهش یافته است.

بر همین اساس، به طورکلی تولید نفت در عربستان در ماه دسامبر 0.41 درصد کاهش یافته و به 10.1 میلیون بشکه رسیده است.

این کشور در ماه دسامبر روزانه 7.5 میلیون بشکه نفت صادر کرده است.

از سوی دیگر، در ماه دسامبر تولید نفت در عراق حدود 10درصد افزایش یافت، اما صادرات این کشور در این ماه در مقایسه با نوامبر 4.4 درصد افت کرده است.

JODI شرایط مشابهی را برای تولید نفت کویت ارائه داده است.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 168 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:40

ابلاغ وام جدید مسکن و افزایش تقاضا برای خرید اوراق تسهیلات مسکن موجب شد قیمت این اوراق در هفته جاری نیز همانند هفته های گذشته رشد کند و به حدود 90 هزار تومان برسد.

  اوراق تسهیلات مسکن که در ابتدای دی ماه رونق چندانی نداشت و همگام با رکود بخش مسکن، ساکن شده بود، با ابلاغ وام جدید مسکن روند صعودی به خود گرفت و با افزایش قابل توجه قیمت و تقاضا مواجه شد؛ به طوری که افزایش تقاضا برای خرید این اوراق موجب رسیدن قیمت آن به محدوده 90 هزار تومان شده است.

به این تریتب در حالی تب تقاضا در بازار اوراق تسهیلات مسکن به شدت بالا گرفته است که همچنان رکود در بخش مسکن مشهود بوده و این بخش همانند دو سال گذشته درگیر رکود است به همین دلیل علت اصلی افزایش تقاضا برای خرید اوراق تسهیلات مسکن با وجود رکود بخش مسکن اندکی مبهم بوده و می تواند همانند دو سال گذشته که قیمت این اوراق به 100 هزار تومان رسید، شائبه سفته بازی را افزایش دهد.

با این حال روند صعودی قیمت اوراق تسهیلات مسکن و افزایش تقاضا برای خرید این اوراق در حالی همچنان ادامه دارد که اکنون همه سررسید ها به قیمت 90 هزار تومان نزدیک شده و دیگر اختلاف شدید قیمت بین اوراق جدید و قدیمی مشاهده نمی شود.

بررسی وضعیت نمادهای مختلف اوراق تسهیلات مسکن نشان می دهد که در حال حاضر به غیر از" تسه" آذر امسال که در محدوده 91 هزار تومان معامله می شود، باقی "تسه" های سال 1394 همچون "تسه" اردیبهشت، شهریور و مهر ماه در محدوده 90 هزار تومان خرید و فروش می شوند.

در این میان تسه های سال گذشته نیز در حال نزدیک شدن به محدوده 90 هزار تومان هستند به طوری که اکنون به جز اوراق اسفند ماه که 90 هزار تومانی شده است، اوراق فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، به همراه اوراق مهر، آبان و دی ماه همگی در محدوده 89 هزار تومان در حال معامله هستند.

افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی رخ می دهد که مدیر ابزارهای نوین فرابورس این افزایش قیمت را طبیعی دانسته و می گوید نوسان قیمت اوراق تسه به دلیل تغییر شرایط بخش واقعی اقتصاد است، زیرا زمانی‌که بخش مسکن با رونق مواجه و مردم به سمت خرید مسکن متمایل شوند، افراد بیشتر برای خرید اوراق مراجعه می‌کنند و تقاضا افزایش می یابد و قیمت بالا می رود.

علیرضا توکلی معتقد است که افزایش قیمت اوراق مسکن نشان می دهد در بخش واقعی اقتصاد، تقاضا برای مسکن افزایش پیدا کرده است، لذا روند حرکتی این اوراق طبیعی است.

  اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان باید یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند، یعنی برای دریافت وام 60 میلیونی مسکن باید 120 ورقه حق تقدم تسهیلات با در نظر گرفتن قیمت 90 هزار تومانی خریداری شود و خریدار در مجموع 10 میلیون تومان برای خرید این اوراق بپردازد.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 177 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 21:22

یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای تجربه فناوری «VR» یا همان واقعیت مجازی استفاده از هدفون گوشی های هوشمند است. 

در همین حال یک شرکت آمریکایی هدفون های مجهز به فناوری واقعیت مجازی تولید کرده است که با اکثر تلفن های همراه سازگاری دارد و نسبت به هدفون های «Cardboard» گوگل بهتر عمل می کند.

نام این هدفون «DSCVR» است و با تمام آپلیکیش های «Cardboard» بر روی سیستم های آندروید و «iOS» سازگاری دارد.

همچنین این هدفون دارای دو عدسی کاو ۳۴ میلیمتری است که از کیفیت بسیار بالایی بر خوردار هستند.

این عدسیها شکل جمع و جوری دارند و می توان به راحتی آن را به هر جایی برد و از مواد بسیار سبکی هم ساخته شده است.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 21:22

سیدابوالحسن فیروز آبادی  با اشاره به دستورالعمل فعالیتهای انتخاباتی در فضای مجازی گفت: به هر حال بخش بزرگی از تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی انجام می شود که با توجه به پیچیدگی و نحوه رسیدگی به آن، دستورالعمل هایی برای اولین بار در این راستا شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه  بنا شد این کار را وزارت کشور انجام دهد، افزود: روز گذشته دستور العملی تهیه شده و قرار است از سوی وزارت کشور ابلاغ شود.

به گفته فیروزابادی، بنا بود که امروز این دستور العمل ابلاغ شود.

در  آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، وزارت کشور مکلف شد نسبت به تدوین و ابلاغ دستورالعمل های فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی به منظور مقابله با شایعه پراکنی و تخریب علیه کاندیداها و همچنین ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت مردمی اقدام کند.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 21:22

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه مسکن مهر از تعدیل شرایط واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی در کشور خبر داد و گفت: این مصوبه هیات دولت هفته آینده برای اجرا به استان ها ابلاغ می شود.

به گزارش تجارت آنلاین احمد اصغری مهرآبادی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری متمرکز 4838 واحد مسکن مهر استان گلستان در گرگان افزود: استان ها پس از ابلاغ این مصوبه لازم است فهرست پروژه های فاقد متقاضی خود را با مشخصات کامل ارائه کرده تا در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گیرد.
به گفته وی بعد از گذشت سه ماه از ابلاغ این مصوبه چنان چه باز هم شاهد واحدهای فاقد متقاضی در استان ها باشیم، راهکارهای دیگری برای نهایی کردن پروژه مسکن مهر اتخاذ خواهد شد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 250 به 300 میلیون ریال و افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات از 15 به 20 سال را از اقدامات اساسی دیگر دولت در این بخش بیان کرد.
مهرآبادی با بیان این که اتمام پروژه های مسکن مهر تا پایان سال 95 از تاکیدات وزیر راه و شهرسازی است، از بانک های عامل و به ویژه بانک مسکن درخواست کرد که شرایط دریافت تسهیلات این واحدها را آسان کرده تا با شتاب بخشی به اتمام پروژه ها، این واحدها به موقع تحویل مالکان شود.
وی اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تامین مسکن برای اقشار نیازمند و کم درآمد از دغدغه های اساسی دولت بوده و رویکردهای مختلفی برای تامین این نیاز اساسی مردم از قبیل فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، مسکن حمایتی، مسکن اجتماعی و مشارکتی اجرا شده که مسکن مهر از پروژه های بزرگ عمرانی کشور در این بخش بوده است.
مهرآبادی با تصریح بر این که دولت با وجود تنگناهای مالی گام های ارزنده ای در طرح مسکن مهر برداشته است گفت: در دولت تدبیر و امید طی مدت زمان کمتر از 2.5 سال نزدیک به 700 هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی برنامه امسال دولت را در مسکن مهر تکمیل 300 هزار واحد اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از واحدهای امروز در استان گلستان 260 هزار واحد عملیاتی شد و تا پایان امسال تحویل متقاضیان می شود.
وی با اشاره به آماده بودن نزدیک به 80 هزار واحد دیگر برای تحویل به متقاضیان گفت: آماده سازی و تحویل یک میلیون و 670 هزار واحد مسکن مهر در بیش از یک هزار و 100 شهر و پوشش بیش از 2.5 میلیون نفر از جمعیت کشور بیانگر تلاش دولت و یاری مدیران دستگاه ها و شرکت های خدمات رسان بوده است.
مهرآبادی گفت: عملیات اجرایی بخشی از پروژه های مسکن مهر استان ها به دلیل مشکلات حقوقی با تاخیر آغاز شده که بعد از نتیجه گیری پرونده های مرتبط، تکمیل و تحویل مردم خواهد شد.

* نزدیک به 6 هزار پروژه در استان گلستان کلنگ زنی و بهره برداری شد
استاندار گلستان نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در استان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون نزدیک به 6 هزار پروژه در استان گلستان افتتاح و کلنگ زنی شده که از این جهت 21 هزار میلیارد ریال به شکل سرمایه گذاری و عمرانی در استان هزینه شده است.
حسن صادقلو افزود: 9 هزار و 500 شغل از محل این سرمایه گذاری ها به رسم خدمتگزاری دولت در استان گلستان ایجاد شده است.
وی با بیان این که 60 درصد عملیات اجرایی پروژه های کلنگ زنی شده در گلستان به اتمام رسیده است گفت: 30 طرح عمرانی دیگر نیز در دست اجرا و یا در دست پیگیری برای شروع است.
صادقلو هزینه کرد 700 میلیارد ریال اعتبار در راه آهن اینچه برون و 900 میلیارد ریال در بازسازی راه آهن گرگان - نوکنده را از اقدامات دیگر دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته در استان گلستان بیان کرد.

* حدود 82 درصد تعهدات پروژه مسکن مهر استان گلستان محقق شده است
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز با اشاره به تعهد ساخت حدود 52 هزار واحد مسکن مهر در استان گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بالغ بر 82 درصد این تعهدات محقق شده است.
ابراهیم مبارک قدم افزود: بهره برداری از 37 هزار و 700 واحد مسکن مهر تا پایان سال گذشته و چهار هزار و 838 واحد در سال جاری از جمله عمل به این تعهدات بوده است.
وی اظهار کرد: تاکنون افزون بر 9 هزار و 953 میلیارد ریال تسهیلات دولتی و بیش از هشت هزار میلیارد ریال آورده مردمی در احداث واحدهای مسکن مهر استان گلستان هزینه شده است.
وی، شهرهای مشمول این واحدها را گرگان، آزادشهر، آق قلا، بندرترکمن، علی آباد، کردکوی، کلاله، گنبدکاووس و مینودشت بیان کرد و گفت: این پروژه ها در قالب پروژه های تعاونی 99 ساله، تفاهم نامه سه جانبه، بافت فرسوده و خودمالکی به اجرا درآمده است.
مبارک قدم، تعداد واحدهای باقی مانده را حدود 9 هزار و 700 واحد اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در شش ماهه اول سال 95 حدود پنج هزار و 200 واحد به اتمام خواهد رسید.
به گفته وی چهار هزار و 700 واحد فاقد متقاضی و راکد باقی مانده در گلستان نیز بر اساس دستورالعمل جدید وزارتخانه تعیین تکلیف می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان سایت مسکن مهر سعدآباد گرگان را از بزرگترین سایت های مسکن مهر استان نام برد و افزود: این سایت در حدود 40 هکتار مساحت دارد و در آن ساخت سه هزار و 100 واحد مسکونی پیش بینی شده است.
مبارک قدم، برقراری خدمات آب، برق، گاز، تنظیم سرویس های بهداشتی، ساخت یک باب مسجد، کلانتری، استقرار دانشکده علمی کاربردی و واحدهای تجاری را بخشی از امکانات این سایت بیان کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی گلستان آمادگی واگذاری زمین برای احداث خدمات روبنایی این سایت را دارد.
مراسم افتتاح و بهره برداری متمرکز 4838 واحد مسکن مهر گلستان با حضور شماری از مسوولان استانی و مردم در محل سایت مسکن مهر سعدآباد (زیتون) گرگان برگزار شد.
گلستان حدود 1.850 میلیون نفر جمعیت در سطح 14 شهرستان دارد.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 149 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 15:53

تبلیغات نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی کلید خورده که مردم در سراسر کشور هشت روز دیگر پای صندوق های رای به نامزد مورد علاقه خود رای می دهند تا 290 نفر به کرسی های بهارستان و 99 نفر بر صندلی های خبرگان تکیه بزنند.

به گزارش روز پنجشنبه تجارت آنلاین ، هیأت های اجرایی و شورای نگهبان از روز پنجم اولین ماه زمستان سال 94 کار بررسی صلاحیت 801 داوطلب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و 11 هزار و 536 داوطلب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را آغاز کردند تا صلاحیت یافتگان این دوره از انتخابات هفتم اسفند ماه مورد رای ملت قرار بگیرند.
به گواه مسئولان انتخابات، ثبت نام در این دوره از افزایش چشمگیری برخوردار بود به گونه ای که نام نویسی در مجلس خبرگان رهبری 62 درصد و نام نویسی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 65 درصد نسبت به دوره گذشته رشد داشت.
پس از این ثبت نام های پرشور و رونق در طی مدت یک هفته بود که هیات های اجرایی و شورای نگهبان مشغول به کار بررسی شدند تا بنابر قانون، افراد دارای صلاحیت را معرفی کنند.
بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری توسط شورای نگهبان از 6 دی ماه تا 5 بهمن ماه انجام گرفت و شورای نگهبان پس از بررسی صلاحیت ها، نظر خود را به وزارت کشور اعلام کرد؛ اعلام مراتب رد صلاحیت و دریافت تقاضای رسیدگی مجدد به صلاحیت ها تا 10 بهمن ماه ادامه یافت که در این مدت اعتراض داوطلبان جمع آوری شد.
رسیدگی مجدد به صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از 11 بهمن ماه به مدت 10 روز انجام گرفت؛ اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده پس از اعلام شورای نگهبان، 21 بهمن ماه توسط وزارت کشور به فرمانداری های حوزه های انتخابیه اصلی منتشر شد و تبلیغات داوطلبان این انتخابات نیز از 22 بهمن ماه تا پنجم اسفند ماه کلید خورد تا 99 نفر با رای مردم به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا کنند.
اما درباره مجلس شورای اسلامی استعلام داوطلبان نمایندگی مجلس از مراکز چهارگانه از روز پنجم دی ماه تا 9 دی ماه انجام گرفت؛ روند بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیأت های اجرایی از 5 تا 14 دی ماه انجام شد و مراتب رد صلاحیت داوطلبان توسط هیأت های اجرایی توسط فرماندار حوزه انتخابیه اصلی در روز 15 دی ماه ابلاغ شد؛ داوطلبان رد صلاحیت شده به نتایج بررسی صلاحیت هیأت های اجرایی در تاریخ 16 تا 19 دی ماه اعتراض کردند و به شکایات و بررسی صلاحیت ها توسط هیأت نظارت استان نیز در تاریخ 20 تا 26 دی ماه رسیدگی شد.
دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص تمامی داوطلبان و اعلام قطعی اسامی به مراکز حوزه های انتخابیه توسط وزارت کشور در تاریخ 27 دی تا 16 بهمن ماه انجام گرفت؛ زمان دریافت شکایت از داوطلبانی که در مراحل قبل تأیید و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده بودند نیز از 17 تا 19 بهمن ماه انجام گرفت و شورای نگهبان از 20 تا 26 بهمن به شکایات رسیدگی کرد که در این روند و پس از آن اسامی قطعی نامزدها 27 بهمن ماه به وزارت کشور اعلام شد و انتشار اسامی تمامی نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط فرمانداران 28 بهمن ماه صورت پذیرفت.
اما در نهایت از میان ثبت نام کنندگان مجلس و پس از تمامی بررسی ها، حدود 6 هزار و 200 نفر تائید صلاحیت شدند؛ در حدود 5 هزار و 200 نفر نیز رد صلاحیت شدند و یا صلاحیت آنها احراز نشد؛ حدود 612 نفر نیز از ادامه راه انصراف داده اند.
بنابر آمار به دست آمده با توجه به تعداد کرسی های مجلس، بیش از 21 نفر برای هر کرسی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
اما زمان آغاز تبلیغات رسمی کاندیداها از 29 بهمن ماه تا 6 اسفند یعنی 24 ساعت قبل از آغاز دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
در این میان، علاوه بر رقابت خیل نامزدهای منفرد و تشکل های نه چندان معروف در این انتخابات، دو ائتلاف بزرگ اصلی یعنی ائتلاف اصولگرایان و ائتلاف اصلاح طلبان رقبای اصلی برای تصاحب کرسی های مجالس خبرگان پنجم و شورای اسلامی دهم خواهند بود.
بحث ها و مناظره های انتخاباتی هفته های اخیر به ویژه در چند روز گذشته بیشتر تحت تاثیر موضوعاتی همچون تندروی و اعتدال، موافقت یا مخالفت با برجام، سیاست تعامل یا برخورد در عرصه بین المللی، راهبردهای مختلف اقتصادی، فضای سیاسی باز یا بسته و رابطه بین مشارکت فراگیر ملی و مساله ردصلاحیت های بخشی از نامزدها قرار داشت.
تبلیغات نامزدهای خبرگان رهبری نیز که از 22 بهمن ماه شروع شده 24 ساعت قبل از آغاز فرایند رای گیری پایان می یابد.
نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان فرصت دارند تا در طول مدت زمان تبلیغات، برای جلب رای مردم راهکارها و برنامه های خویش را ارائه کنند تا بر کرسی مجلس شورای اسلامی و خبرگان تکیه زنند.
هفتم اسفند ماه 94 انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 179 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 15:53

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دوران پساتحریم فرصتی برای ایران است تا در معادلات منطقه ای و جهانی، حضوری فعال داشته باشد.

به گزارش تجارت آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست معصومه ابتکار در دیدار با مشاور نخست وزیر ژاپن ضمن تقدیر از تلاش های شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برای گسترش همکاری های دو جانبه میان دو کشور به ویژه در حوزه محیط زیست، افزود: دوران پساتحریم می تواند فرصتی برای تحکیم روابط میان دو کشور به ویژه در زمینه محیط زیست باشد.
کاتسو یوکی کاوایی مشاور نخست وزیر ژاپن که در صدر هیاتی بلندپایه به تهران سفر کرده است با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و در خصوص همکاری های دو جانبه در حوزه محیط زیست گفت و گو کرد.
ابتکار اشاره ای هم به همکاری های خوب میان دو کشور به خصوص در حوزه محیط زیست در دوران تحریم داشت و اظهار کرد: در سفر دو سال قبل نیز در رابطه با توسعه همکاری با نگاه ویژه به محیط زیست و علاقه ژاپن به خصوص بخش خصوصی برای حضور و فعالیت در این عرصه و گسترش فناوری های سبز در ایران مذاکرات بسیار خوبی با طرف ژاپنی صورت گرفت.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری دیدار شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس نیویورک و به ویژه تفاهم دو کشور به منظور همکاری ژاپن در احیاء دریاچه ارومیه، اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه رخ داده است.
وی افزود: همکاری مناسب ژاپن منجر به ایجاد موج مثبت ذهنی در اجتماع نسبت به ژاپن به دلیل تلاش برای احیاء دریاچه ارومیه به عنوان میراث ملی و جهانی شده است.
ابتکار ضمن اشاره به اجرای موفق طرح های پایلوت، همچنین محدود بودن پروژه های اجرا شده در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، گفت: حداقل بیش از 10 برابر پروژه های انجام شده باید مد نظر قرار داده شود تا بتوان بر روی الگوی کشت و آبیاری منطقه و وضعیت حوزه آبریز ارومیه تاثیر گذاشت.
معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: تداوم و تقویت حمایت ها و کمک های فنی و تخصصی دولت ژاپن منجر به شکل گیری تجربه موفقی برای احیاء یکی از مهمترین دریاچه های جهان یعنی دریاچه ارومیه شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: همکاری بسیار خوب میان دو کشور برای احیاء تالاب انزلی در حاشیه خزر که از جمله تالاب های مهم ایران است از دیگر تعاملات محیط زیستی میان دو کشور است.
*** قدمت بیست ساله همکاری های ایران و ژاپن در زمینه کاهش آلودگی هوا
وی ضمن یادآوری قدمت دو دهه همکاری های محیط زیستی میان ایران و ژاپن به ویژه در زمینه آلودگی هوای تهران و هفت شهر دیگر ایران، گفت: همکاری ایران و ژاپن برای تدوین برنامه جامع و تکمیل مطالعات در زمینه کاهش آلودگی هوا، قدمتی 20 ساله دارد.
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر عزم جدی دولت یازدهم برای مقابله با آلودگی هوا در ایران، تصریح کرد: بهبود کیفیت هوا، همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از جمله زمینه های مورد علاقه برای همکاری میان دو کشور است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به برنامه ملی اقتصاد کم کربن دولت یازدهم داشت و افزود: برنامه مشارکت ملی ایران برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به صورت 4 درصد غیرمشروط و 8 درصد مشروط به رفع کامل تحریم ها نیز در کنفرانس تغییرات آب و هوا پاریس ارائه شد.
*** همگامی ایران با سایر کشورها در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای
ابتکار گفت: کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تاثیرات بسیار زیادی در حوزه هایی همچون بهینه سازی مصرف انرژی، برخورداری از انرژی های نو و حمل و نقل خواهد داشت و از این رو ایران نیز مایل است همگام با سایر کشورهای دنیا در این خصوص به عنوان یک مسئولیت جهانی تلاش کند.
وی خاطرنشان کرد: حل چالش گرد و غبار از جمله موضوعات بسیار مهم برای دولت یازدهم است که بخشی از آن ناشی از تغییرات اقلیم گسترده ای است که ایران با آن روبه رو شده است و کاهش بارندگی، افزایش درجه دما و گرما و خشک شدن تالاب ها برخی از آثار منفی این پدیده در ایران است.
معاون رئیس جمهور عراق، عربستان، اردن، سوریه را از جمله کانون های خارجی گرد و غبار در ایران برشمرد و اظهار کرد: افزایش شدت این طوفان های گرد و غبار طی سال های اخیر منجر شده تا در تهران نیز شاهد آن باشیم و از آنجا که بخش عمده این چالش ناشی از کانون های خارجی است و منطقه از جمله عراق دارای شرایط صلح و امنیت برای انجام مذاکرات و پیگیری اقدامات در این زمینه نیستند، ایران با مشکلات متعددی در این حوزه روبه رو شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن استقبال از پیشنهاد ژاپن در خصوص سیستم های پایش گرد و غبار، گفت: پیش بینی وقوع طوفان ها از اهمیت بسیار زیادی برای ایران برخوردار است.
ابتکار ادامه داد: موضوع افزایش همکاری های فنی، آموزشی و توان افزایی در حوزه محیط زیست میان دو کشور برای ایران بسیار حائز اهمیت است.
وی همچنین با اشاره به مذاکرات پیشین ایران با ژاپن برای برخورداری پروژه های محیط زیستی ایران از حمایت های مالی دولت ژاپن از طریق صندوق ملی محیط زیست، گفت: ایران مایل به تخصیص این حمایت های مالی از سوی دولت ژاپن است.
*** گرد و غبار از جمله زمینه های مورد علاقه ژاپن برای همکاری با ایران
کاتسو یوکی کاوایی مشاور نخست وزیر ژاپن ضمن ابلاغ پیغام شینزو آبه نخست وزیر این کشور برای ابتکار، گفت: نخست وزیر مایل است تا در سالجاری میلادی طی سفری به ایران در مورد افزایش همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه محیط زیست گفت و گویی با رئیس جمهوری ایران و شما داشته باشد.
کاوایی با بیان اینکه محیط زیست به ویژه موضوع آب و زیرمجموعه های آن از جمله پایش و اندازه گیری کیفیت و آلودگی های آب جزء هشت موضوع مورد علاقه نخست وزیر ژاپن برای گسترش همکاری با ایران است، اظهار کرد: بر همین اساس 9 وزارتخانه مرتبط از جمله وزارتخانه های محیط زیست و کشاورزی ژاپن من را در این سفر همراهی می کنند.
مشاور نخست وزیر ژاپن ضمن یادآوری سفر دو سال قبل ابتکار به ژاپن و تفاهم نامه محیط زیستی منعقد شده میان دو کشور در آن سفر، خاطرنشان کرد: آن تفاهم نامه منجر به ایجاد زمینه های مشخص همکاری در حوزه محیط زیست میان دو کشور شد.
وی گفت: چهار زمینه حمایت از فناوری هایی که به طور همزمان منجر به حذف آلودگی آب و هوا و کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای می شود، انتقال تجارب و دانش ژاپن در زمینه تغییرات اقلیم، انتقال تجارب و دانش ژاپن در زمینه مقابله با گرد و غبار و شناسایی منابع تولید کننده آن به ویژه ورود از کشور چین، تصفیه فاضلاب در روستاها از جمله زمینه هایی است که ژاپن برای همکای های محیط زیستی با ایران به آن ها تمایل دارد.
کاوایی ادامه داد: در تمام این زمینه ها بخش خصوصی ژاپن با همکاری بدنه دولتی اقدامات بسیار موثری از جمله ارائه آموزش های لازم به چین برای مهار کانون گرد و غبار داشته است که مایلیم این تجارب، دانش و فنآوری ها را با ایران نیز به اشتراک گذاریم.
وی ضمن یادآوری چالش های ایجاد شده برای کره جنوبی و ژاپن به دلیل طوفان های گرد و غبار ناشی از کانون های چین، گفت: ژاپن مجهز به سیستم های بسیار قوی پایش زمینی و هوایی گرد و غبار است و می تواند در این زمینه همکاری خوبی با ایران داشته باشد.
مشاور نخست وزیر ژاپن با ابراز خرسندی از نگاه دقیق ابتکار به چالش های محیط زیستی همچون خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها، گرد و غبار و آلودگی هوا، افزود: این نگاه به ویژه با توجه به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست متولی اصلی بسیاری از این مباحث است، از ارزش زیادی برخوردار است.
کاوایی ابراز امیدواری کرد: همزمان با سفر آبه نخست وزیر ژاپن به ایران علاوه بر زمینه های همکاری که از گذشته میان دو کشور وجود داشته است، زمینه های جدیدی به ویژه در حوزه محیط زیست تعریف شود.
گفتنی است، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه با ارائه شرحی از شکل گیری و فعالیت ها و اهداف صندوق ملی محیط زیست، گفت: هم اکنون هفت عضو هیات دولت ایران از جمله وزیر امورخارجه از اعضای مجمع صندوق ملی محیط زیست به ریاست معصومه ابتکار هستند.
وی افزود: فعالیت صندوق بر اساس مصوبه قانون است و از همین رو، صندوق مجاز به دریافت کمک های مالی ملی و بین المللی برای انجام پروژه های حافظ محیط زیست کشور است.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 186 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 15:53

قیمت (تومان)

مدل

کارکرد

خودرو

94,000,000

2011

93,000

هیوندای، جنسیس کوپه

18,000,000

1387

90,000

لیفان، 520

51,000,000

1394

2000

برلیانس، H330

19,500,000

1386

150,000

پژو، 206 تیپ 2

52,000,000

2013

37,000

جیلی، امگرند 7

31,500,000

1384

110,000

سیتروئن، زانتیا

92,000,000

2009

124,000

هیوندای، آزرا

14,600,000

1389

97,000

پراید، 132 ساده

131,500,000

2013

27,000

کیا، اسپورتیج

29,800,000

1392

70,000

پژو، SD V8

25,000,000

1390

58,000

، کیا، ریو (مونتاژ)

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 20:25

در دیدار وزیر صنعت کشورمان با وزیر کار عراق، تصمیمات مهمی برای تاسیس شهرک‌های صنعتی عراق اتخاذ شد.

 محمدرضا نعمت زاده در دیدار با وزیر کار عراق بر فعال شدن هرچه سریع‌تر بانک‌های دو کشور تاکید کرد. وی ضمن تاکید بر همکاری‌های بلندمدت دو کشور تصریح کرد: تمام تجربیات ایران در زمینه صنعت و تجارت در اختیار کشور عراق قرار خواهد گرفت.

تصمیم‌گیری در زمینه صادرات آرد و شکر به عراق و تامین سایر مایحتاج عمومی مردم این کشور از دیگر زمینه های مورد مذاکره در این نشست بود.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 170 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 20:25

معاون وزیر نفت آذربایجان ضمن مخالفت با پیوستن این کشور به طرح فریز نفتی گفت: جمهوری آذربایجان برنامه ای برای توقف افزایش تولید نفت خود ندارد.

به گزارش رویترز، ناطق عباسوف، معاون وزیر نفت آذربایجان گفت، جمهوری آذربایجان برنامه ای برای توقف افزایش تولید نفت خود ندارد.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه پس از رایزنی ها در دوحه در بیانیه ای اعلام کرد، اگر تولید کنندگان دیگر هم همکاری کنند، کشورهای روسیه، عربستان، قطر و ونزوئلا آماده فریز کردن تولید نفت خود در سطح ماه ژانویه هستند.

سخنگوی وزارت نفت نروژ گفته، این کشور در گفت و گوها درباره طرح توقف افزایش تولید شرکت نداشته است.

وی افزود، انتظار می رود تولید نفت نروژ در سال 2016 تا حدی نسبت به سال 2015 کاهش یابد.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 20:25

رئیس اتحادیه میوه و سبزی دلایل گرانی موز، پیاز و گوجه فرنگی را در روزهای اخیر اعلام کرد.

سید حسین مهاجران در گفتگو با مهر درباره دلیل گرانی موز در روزهای اخیر، اظهارداشت: موز میوه‌ای است که وقتی وارد می‌شود، سبزرنگ است و باید قبل از ورود به بازار، در سردخانه قرار بگیرد  و سپس به سالن‌های رنگ آمیزی برود؛ گاهی میان این پروسه‌ها فاصله می‌افتد که همین امر سبب گران شدن محصول می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت موز در طول سال‌جاری بین ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان بوده است، افزود: در ۳ روز اخیر قیمت این میوه در میدان میوه و تره‌بار به ۴۲۰۰ تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره دلیل گرانی پیازو گوجه فرنگی اظهارداشت: سال گذشته تولید پیاز خیلی زیاد بود و کشاورزان زیان دیدند به همین دلیل امسال میزان کشت خود را کاهش دادند، ضمن اینکه محصول تولیدی نقاطی مانند  چابهار و بندرعباس هنوز به طور کامل وارد بازار نشده است و تا حدود ۱۵ تا ۲۰ روز آینده شرایط بهتر می‌شود.

به گفته وی، قیمت این محصول در حال حاضر در میدان میوه و تره بار ۴ هزارتومان است.  

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی هم ۱۰۰۰ تومان گران شده و به ۲۵۰۰  تومان رسیده است، گفت: در این فصل محصول تولیدی مناطقی مانند چابهار، بوشهر و  بندرعباس به بازار مصرف عرضه می‌شود که گاهی چند روز فاصله‌ می‌افتد و عرضه کم پایین می‌آید.

به گفته مهاجران، تا چند روز آینده عرضه این صیفی به حدی خواهد شد که قیمت آن از ۱۰۰۰ تومان هم پایین‌تر می‌آید.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 158 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 17:56

مجتبی شادلو در گفتگو با مهر درباره وضعیت قیمت میوه‌های وارداتی غیر رسمی و قاچاق در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران اظهارداشت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم شبرنگ، هلو و آلو زرد خارجی از ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، گیلاس از ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان، انگور از ۱۵ هزار تا ۱۸ هزار تومان، انبه از ۱۴ هزار تا ۲۰ هزار تومان و  سیب سبز فرانسوی ۱۸ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه باغداران ایرانی رو به نابودی هستند، گفت: قیمت سیب سبز فرانسوی در میدان مرکزی ۱۸ هزار تومان است در حالی که کیفیت این میوه اصلا با انواع داخلی آن قابل مقایسه نیست؛ سیب‌هایی در داخل کشور تولید می‌شود که نظیر آنها در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: قیمت بهترین سیب قرمز ایرانی در مراکز عمده فروشی از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان و مرغوب‌ترین سیب زرد از ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.

شادلو با اشاره به اینکه عده‌ای «دلال صفت» با «رابطه بازی» به تولید کشور و تولیدکنندگان ایرانی خیانت کرده‌اند، افزود: قیمت کیفیت پرتقال‌های مصری و نارنگی‌های پاکستانی وارد شده به هیچ عنوان قابل مقایسه با تولیدات داخلی نیست، به عنوان مثال نارنگی‌های وارد شده بی‌کیفیت، کم آب و پر از هسته هستد اما با قیمتی حدود ۶ تا ۷ هزار تومان در مراکز عمده فروشی عرضه می‌شوند، این در حالی است که همین الان هرکیلوگرم نارنگی فارس ‌با کیفیتی به مراتب بالاتر حدود ۳ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه باغداران اضافه کرد: قیمت بهترین نوع پرتقال داخلی در عمده فروشی‌ها از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است.

شادلو با بیان اینکه اقدامات واردکنندگان غیر رسمی در میدان مرکزی پنهانی است، گفت: آنان نمونه‌هایی با خود می‌آورند تا مشتری پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این میوه‌های خارجی کم و بیش در بازار میوه داخل حضور داشتند، افزود: متاسفانه این مساله اوج گرفت و ناگهان بازار پر شد، ضمن اینکه در حال حاضر این میوه‌ها در اغلب مغازه‌ها حضور دارند.

شادلو درباره عواقب این واردات غیرقانونی هشدار داد و تصریح کرد: به هر حال ما باید منتظر عواقب ناشی از این کار باشیم، منتظر آفات و بیماری‌هایی که از این طریق باغات ایران را آلوده خواهد کرد و منتظر از دست رفتن سرمایه‌های کشاورزان داخلی.

وی با اشاره به اینکه چند سال قبل مازاد تولید باعث شد حجم گسترده‌ای از مرکبات کشور فاسد و دور ریخته شود، گفت: بعید نیست دوباره به همان دوران برگردیم چون میوه محصولی نیست که ماندگاری زیادی داشته باشد.

به گزارش مهر، براساس اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و ماده ۱۶ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، واردات تمام اقلام میوه به استثنای موز، آناناس، انبه، نارگیل و پاپایا(خربزه درختی) به کشور ممنوع است اما بازار داخلی در دوره‌های مختلف مملو از میوه‌های خارجی گزارش شده است.

در همین راستا یک مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی  به مهر گفت: میوه‌های خارجی موجود در بازار مجوز واردات، گواهی‌ها و استانداردهای لازم را ندارند و به مردم توصیه می‌کنیم از مصرف این میوه‌ها خودداری کنند.

جهانگیر عرب در مورد عرضه میوه‌های خارجی مانند نارنگی در کشور اظهار داشت: اگر در بازار میوه خارجی وجود دارد، قطعا واردات این میوه مجوزی از وزارت جهادکشاورزی ندارد.

وی تصریح کرد: چون این محصولات گواهی‌ها و استانداردهای لازم را ندارند، به مردم توصیه می‌کنیم از مصرف این میوه‌ها خودداری کنند.

عرب تاکید کرد: کیفیت میوه‌های تولید داخل بسیار بالاست و حجم بالای صادرات این محصولات بیانگر آن است که میوه‌های تولید داخل دارای استانداردهای بین المللی هستند، در غیر این صورت به این راحتی نمی‌توانستیم آن‌ها را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه تنها واردات میوه‌هایی که در داخل تولید نمی‌شود مانند موز، آناناس و نارگیل مجوز دارد، گفت: مردم مراقب باشند میوه‌های سالم مصرف کنند و اگر آنها از خرید محصولات غیرمجاز خارجی خودداری کنند، قیمت این محصولات نیز در بازار مصرف افت می‌کند.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 17:56

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم تولید برق در ایران کاهش یافت.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص قیمت تولیدکننده برق در فصل تابستان سال ۱۳۹۴ با ۴۰.۵۳ درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد ۱۳۸.۳۴ رسید. شاخص مذکور نسبت به فصل مشابه سال قبل (نرخ تورم نقطه به نقطه تولیدکننده کل بخش برق) ۲.۷۱ درصد کاهش نشان داده که می‌تواند ناشی از کاهش ۸.۴ درصدی حجم فروش نیروگاه‌ها در این فصل نسبت به فصل مشابه سال قبل باشد.

تغییرات شاخص کل در چهارفصل منتهی به فصل تابستان سال ۱۳۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده کل بخش برق) ۱.۲۹- درصد است. شاخص قیمت تولیدکننده برق نسبت به فصل مشابه سال قبل (نرخ تورم نقطه به نقطه تولیدکننده کل بخش برق) در بخش دولتی ۱.۱۵ درصد و در بخش خصوصی ۴.۴۲ درصد کاهش داشته است.

تغییرات شاخص کل در چهار فصل منتهی به فصل تابستان سال ۱۳۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده کل بخش برق) در بخش دولتی ۰.۲۶- درصد و در بخش خصوصی ۲.۴۶- درصد است.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 182 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 17:56

 بر اساس پایش های جدید صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران بر میزان مصرف آب در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران، در نخستین هفته بهمن ماه از اول بهمن تا هفتم این ماه، در مجموع 17 میلیون و 896 هزار و 341 مترمکعب آب شرب در پایتخت مصرف شد.

متوسط مصرف روزانه آب شرب در شهر تهران در این مدت، 2 میلیون و 556 هزار و 620 مترمکعب بود. با احتساب جمعیت ساکن شهر تهران که حدود 8 میلیون و 500 هزار نفر است، به طور متوسط سرانه مصرف آب هر تهرانی در نخستین هفته بهمن، 300 لیتر در شبانه روز بوده است.

روند مصرف روزانه آب پایتخت (برحسب مترمکعب) در نخستین هفته بهمن‌ماه در نمودار زیر مشخص شده است.

با توجه به اینکه 11 درصد از آب شرب تهران پیش از رسیدن به دست مصرف کننده از خطوط لوله فرسوده پایتخت هدر می رود، از مجموع 300 لیتر سرانه مصرف آب در تهران، 33 لیتر در شبانه روز به ازای هر تهرانی در نخستین هفته بهمن ماه آب پیش از رسیدن به دست مصرف کننده هدر رفته و 267 لیتر متوسط مصرف هر تهرانی در شبانه روز بوده است.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 15:31

قیمت جهانی نفت در بازار معاملات روز چهارشنبه روند افزایشی به خود گرفت.

به گزارش رویترز، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه معاملات آتی روز چهارشنبه تحت الشعاع توافق عربستان سعودی و روسیه بر سر نگهداشتن تولید نفت به میزان ماه گذشته میلادی قرار گرفت که در نهایت می‌تواند منجر به کاهش تولید در میان تولیدکنندگان نفت و بهبود بهای طلای سیاه شود و روند صعودی را تجربه کند.

در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با ۴۵ سنت افزایش یافت و به رقم ۳۲ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید، ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۹ سنت افزایش در برابر ۲۹ دلار و ۳۳ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

همچنین عراق، قطر و ونزوئلا هم تمایل به نگهداشتن ظرفیت تولید نفت خود به میزان ماه گذشته میلادی هستند، این در حالی است که گفته می‌شود جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد شرایط خاصی را برای فریز تولید نفت ارائه دهد.

بر همین اساس، براساس پیش بینی های انجام شده، مازاد تولید نفت در سال جاری میلادی روزانه ۶۰۰ هزار بشکه است.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 190 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 15:31

در دیدار قائم مقام وزیر کار و کمیسیونر امو اجتماعی اتحادیه آفریقا، بر گسترش مناسبات با ایران در زمینه اشتغال و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به فارغ التحصیلان دانشگاهی آفریقا تاکید شد.

محمد تقی حسینی در دیدار با «مصطفی صدیقی کالوکو» کمیسیونر امور اجتماعی اتحادیه آفریقا خواستار ارتقای همکاری های ایران و آفریقا در زمینه امور اجتماعی شد و گفت: در چارچوب سیاست ها و استراتژی های تعریف شده برای کشور وزارت کار تمایل خود را برای توسعه روابط به خصوص در زمینه های اجتماعی اعلام می دارد.

وی  آمادگی وزارت تعاون، کار و رفاه را برای تبادل تجربیات و ارائه آموزش به مردم قاره آفریقا در زمینه های آموزش های فنی و حرفه ای، کارآفرینی، توانمندسازی زنان، توانمندسازی معلولین، پایدارسازی صنایع کوچک و متوسط، بیمه های اجتماعی و ... اعلام کرد.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل افزود: در حال حاضر به خصوص در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای جمهوری اسلامی ایران با کشور های تانزانیا، برونئی، زنگبار، نیجر و زیمباوبوه همکاری دارد، اما این آمادگی وجود دارد که در قالب اتحادیه آفریقا نیز این همکاری ها به شیوه ارائه آموزش، برگزاری کارگاه آموزشی، اعزام مربی و یا هیئت های کارشناسی و تخصصی صورت پذیرد.

همچنین «مصطفی صدیقی کالوکو» با تشکر میزبانی جمهوری اسلامی ایران از هیات اتحادیه آفریقا و ابراز خشنودی از ملاقات ها و مذاکرات انجام شده، گفت: اتحادیه آفریقا با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه شما در امور اجتماعی خواستار ارتقای همکاری های دو طرف در تمامی زمینه ها به خصوص امور اجتماعی است.

کالوکو با ابراز قدردانی از همکاری های جمهوری اسلامی ایران گفت: قاره آفریقا یک قاره جوان بوده و در حال حاضر با مشکلات عدیده اجتماعی دست به گریبان است، مشکلاتی همچون بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، جوانان فاقد مهارت برای حضور در بازار کار و زنان سرپرست خانوار فاقد درآمد، در حال حاضر زودبازده ترین راه حل برای ما ارائه مهارت های فنی و حرفه ای به جوانان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار برای جذب در بازار کار است. خوشبختانه کشور شما در این زمینه ها دارای توانمندی های فراوانی است و شما می توانید به ما در این زمینه کمک کنید.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 15:31

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها رکورد بارگیری نفتکش‌ها و صادرات نفت ایران شکسته شد، گفت: برای نخستین بار بیش از ۷.۱ میلیون بشکه نفت در مدت ۴۸ ساعت صادر شد.

 سید پیروز موسوی درباره آخرین وضعیت ورود کشتی های نفتکش اروپایی به پایانه‌های نفتی ایران، گفت: بعد از توافق هسته ای و اجرای برجام و سفر اخیر وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در قالب هیأت دولت به اروپا و مذاکراتی که با شرکت‌های نفتی اروپایی انجام شد، قرار شد این میزان نفت به اروپا صادر شود که در روزهای گذشته صادرات این محموله انجام شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با یادآوری اینکه یکی از بندهای توافق هسته‌ای لغو محدودیت صادرات نفت خام ایران بود که خوشبختانه خیلی زود شاهد تحقق این هدف بودیم، تصریح کرد: در طول ماه اول لغو تحریم‌ها، صادرات نفت خام ایران بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش صادرات نفت خام ایران به مقصد مشتریان و کشورهای سنتی خریدار نفت خام ایران بوده است، اظهار داشت: علاوه بر این، مابقی این افزایش تولید به مقصد کشورها و خریداران جدید نفت بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تمهیداتی که در نظر گرفته بود و با انجام تعمیرات، نوسازی، بازسازی و به روز رسانی تأسیسات و اسکله‌ها، در حال حاضر بدون هیچ مشکلی امکان پهلودهی و جداسازی همزمان ۹ کشتی نفتکش را دارد، تاکید کرد: در طول ۳۰ ساعت علاوه بر بارگیری ۴ میلیون بشکه نفت به نفتکش‌های اروپایی، بارگیری مشتریان سنتی را هم داشتیم و در مجموع در این مدت ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام بارگیری شده است.

موسوی با تاکید بر اینکه در مدت مورد اشاره، اسکله آذرپاد (اسکله غربی) پایانه نفتی خارگ، که آمادگی پذیرش کشتی‌های نفتکش پهن پیکر به دلیل آبخور بالا را دارد، برای اولین بار پس از چهار سال پذیرای ۳ کشتی نفتکش به طور همزمان بود، اظهار داشت: به زودی با ورود کشتی‌های جدید دور جدید افزایش صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد: براساس مجوزهای بارگیری که برای ماه آتی از سوی شرکت ملی نفت ایران به شرکت پایانه‌ها ابلاغ شده است، پیش بینی می‌کنیم که تا یک ماه آینده افزایش صادرات نفت کشور فراتر از میزان ۵۰۰ هزار بشکه ای باشد که پیش از این قول داده شده بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های خریدار نفت تمایلی به استفاده از نفتکش‌های ایرانی دارند؟، خاطرنشان کرد: از آنجا که مشکلات بیمه‌ای تازه حل شده است، شرکت ملی نفتکش در حال انجام اقداماتی برای حمل نفت به اروپا بوده و به زودی شاهد استفاده از ناوگان شرکت ملی نفتکش برای صادرات نفت خواهیم بود.

- - , .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 14:25